Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Article dans une revue

Constraint programming for air traffic management : a survey

Abstract : Air traffic management (ATM) under its current paradigm is reaching its structural limits considering the continuously growing demand. The need for a decrease in traffic workload opens numerous problems for optimization, from capacity balancing to conflict solving, using many different degrees of freedom, such as re-routing, flight-level changes, or ground-holding schemes. These problems are usually of a large dimension (there are 30 000 daily flights in Europe in the year 2012) and highly combinatorial, hence challenging for current problem solving technologies. We give brief tutorials on ATM and constraint programming (CP), and survey the literature on deploying CP technology for modelling and solving combinatorial problems that occur in an ATM context.
Type de document :
Article dans une revue
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [81 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-enac.archives-ouvertes.fr/hal-00934670
Contributeur : Laurence Porte Connectez-vous pour contacter le contributeur
Soumis le : mardi 1 avril 2014 - 17:11:37
Dernière modification le : mercredi 6 avril 2022 - 16:36:01
Archivage à long terme le : : mardi 1 juillet 2014 - 10:41:15

Fichier

543.pdf
Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte

Identifiants

Collections

Citation

Cyril Allignol, Nicolas Barnier, Pierre Flener, Justin Pearson. Constraint programming for air traffic management : a survey. Knowledge Engineering Review, Cambridge University Press (CUP), 2012, 27 (3), pp 361-392. ⟨10.1017/S0269888912000215⟩. ⟨hal-00934670⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

178

Téléchargements de fichiers

2201