Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Communication dans un congrès

Separating air traffic flows by allocating 3D-trajectories

Abstract : This paper introduces two algorithms which allocate optimal separated 3D-trajectories to the main traffic flows. The first approach is a 1 vs. n strategy which applies an A* algorithm iteratively to each flow. The second is a global approach using a genetic algorithm, applied to a population of trajectory sets. The algorithms are first tried on a toy problem, and then applied to real traffic data, using operational aircraft performances. The cumulated costs of the trajectory deviations are used to compare the two algorithms.
Type de document :
Communication dans un congrès
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [3 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-enac.archives-ouvertes.fr/hal-00938063
Contributeur : Laurence Porte Connectez-vous pour contacter le contributeur
Soumis le : jeudi 24 avril 2014 - 16:46:30
Dernière modification le : mardi 19 octobre 2021 - 11:02:49
Archivage à long terme le : : jeudi 24 juillet 2014 - 10:36:58

Fichier

Gianazza_DASC2004.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

Collections

Citation

David Gianazza, Nicolas Durand. Separating air traffic flows by allocating 3D-trajectories. DASC 2004, 23rd Digital Avionics Systems Conference, Oct 2004, Salt Lake City, United States. pp 2.D.4 - 21-13, ⟨10.1109/DASC.2004.1391275⟩. ⟨hal-00938063⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

132

Téléchargements de fichiers

295