Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Communication dans un congrès

New trends in air traffic complexity

Abstract : This paper describes a novel approach for defining an air traffic complexity indicator, aimed at improving over the current operational definition that is only the number of aircraft present in a sector at a given time. The key concept in this work is that a level of disorder or equivalently unpredictability is the right indicator. Our approach is relevant for many applications in the air traffic management area, like sector design ([2]), traffic assignment ([1, 3]) and will be very well suited for predicting complex situations in a future autonomous aircraft environment. Moreover, since this modelling takes explicitly into account the trajectories of the aircraft, either observed or planned, it fits perfectly with 4D based ATM like SESAR or NextGen.
Type de document :
Communication dans un congrès
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [11 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-enac.archives-ouvertes.fr/hal-00938199
Contributeur : Laurence Porte Connectez-vous pour contacter le contributeur
Soumis le : vendredi 18 avril 2014 - 14:50:30
Dernière modification le : mardi 19 octobre 2021 - 11:02:49
Archivage à long terme le : : dimanche 9 avril 2017 - 02:24:12

Fichier

323.pdf
Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte

Identifiants

  • HAL Id : hal-00938199, version 1

Collections

Citation

Stéphane Puechmorel, Daniel Delahaye. New trends in air traffic complexity. EIWAC 2009, ENRI International Workshop on ATM/CNS, Mar 2009, Tokyo, Japan. pp 55-60. ⟨hal-00938199⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

169

Téléchargements de fichiers

209