Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Communication dans un congrès

Combining flight level allocation with ground holding to optimize 4D-deconfliction

Nicolas Barnier 1 Cyril Allignol 2 
1 MAIA-OPTIM - ENAC Equipe MAIAA-OPTIM
MAIAA - ENAC - Laboratoire de Mathématiques Appliquées, Informatique et Automatique pour l'Aérien
Abstract : As acknowledged by the SESAR program, current ATC systems must be drastically improved to accommodate the predicted traffic growth in Europe. In this context, the Episode 3 project aims at assessing the performance of new ATM concepts, like 4D-trajectory planning and strategic deconfliction. Building on a preliminary ground holding algorithm aimed at directly solving all conflicts (instead of satisfying sector capacity constraints), a prior flight level allocation program is used to reduce the complexity of the traffic input, dramatically improving the quality of the solutions. We present Constraint Programming (CP) models of these large scale combinatorial optimization problems and the encouraging results obtained with the FaCiLe constraint library. However, our approach does not yet address uncertainties and we plan to overcome this issue by improving the robustness of our conflict model and iteratively solving the problem over a sliding time window.
Type de document :
Communication dans un congrès
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [18 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-enac.archives-ouvertes.fr/hal-00938500
Contributeur : Laurence Porte Connectez-vous pour contacter le contributeur
Soumis le : jeudi 3 avril 2014 - 15:16:57
Dernière modification le : mercredi 6 avril 2022 - 16:36:01
Archivage à long terme le : : jeudi 3 juillet 2014 - 10:42:13

Fichier

295.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00938500, version 1

Collections

Citation

Nicolas Barnier, Cyril Allignol. Combining flight level allocation with ground holding to optimize 4D-deconfliction. ATM Seminar 2011, 9th USA/Europe Air Traffic Management Research and Development Seminar, Jun 2011, Berlin, Germany. pp xxxx. ⟨hal-00938500⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

230

Téléchargements de fichiers

207