Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Communication dans un congrès

Optimization of aicraft trajectories in North Atlantic oceanic airspace

Olga Rodionova 1 Mohammed Sbihi 1 Daniel Delahaye 1 Marcel Mongeau 2 
2 MAIA-OPTIM - ENAC Equipe MAIAA-OPTIM
MAIAA - ENAC - Laboratoire de Mathématiques Appliquées, Informatique et Automatique pour l'Aérien
Abstract : Air traffic control in non-radar oceanic airspace has always been relatively limited. Current American and European projects aim at transiting from ground-based systems to satellite-based systems. New technologies will allow to reduce significantly the present aircraft separation standards. As a consequence, the aircraft crossing the North Atlantic will be able to follow better routes, which will improve the air traffic situation by decreasing of flight durations and congestion in pre-oceanic continental airspace. In this paper an optimization model is introduced and a simple methodology to solve this problem is proposed that yields encouraging preliminary results.
Type de document :
Communication dans un congrès
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [8 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-enac.archives-ouvertes.fr/hal-00938895
Contributeur : Laurence Porte Connectez-vous pour contacter le contributeur
Soumis le : jeudi 6 mars 2014 - 14:53:04
Dernière modification le : mardi 19 octobre 2021 - 11:02:56

Fichier

591.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00938895, version 1

Collections

Citation

Olga Rodionova, Mohammed Sbihi, Daniel Delahaye, Marcel Mongeau. Optimization of aicraft trajectories in North Atlantic oceanic airspace. ICRAT 2012, 5th International Conference on Research in Air Transportation, May 2012, Berkeley, United States. pp xxxx. ⟨hal-00938895⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

292

Téléchargements de fichiers

392