Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Communication dans un congrès

Mixed conflict model for Air Traffic Control

Thibaut Feydy 1 Nicolas Barnier 2 Pascal Brisset 1 Nicolas Durand 1 
2 MAIA-OPTIM - ENAC Equipe MAIAA-OPTIM
MAIAA - ENAC - Laboratoire de Mathématiques Appliquées, Informatique et Automatique pour l'Aérien
Abstract : Airspace congestion is today the most critical issue European Air Traffic Management (ATM) has to face. Current real-time Air Traffic Control (ATC) is achieved by human controllers. One of their main tasks is to keep separation between aircraft, asking to the pilots to do basic avoidance manoeuvres. We propose here two mixed CSP models of this separation issue, combining discrete and continuous variables. An implementation of these models allows to produce optimal solutions for problems where numerous aircraft are conflicting.
Type de document :
Communication dans un congrès
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [5 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-enac.archives-ouvertes.fr/hal-00941974
Contributeur : Laurence Porte Connectez-vous pour contacter le contributeur
Soumis le : mardi 4 mars 2014 - 17:14:14
Dernière modification le : mardi 19 octobre 2021 - 11:02:56
Archivage à long terme le : : dimanche 9 avril 2017 - 08:28:45

Fichier

283.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00941974, version 1

Collections

Citation

Thibaut Feydy, Nicolas Barnier, Pascal Brisset, Nicolas Durand. Mixed conflict model for Air Traffic Control. IntCP 2005, Interval analysis, constraint propagation, applications Workshop / 11th International Conference on Principles and Practice of Constraint Programming, Oct 2005, Barcelona, Spain. pp xxxx. ⟨hal-00941974⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

188

Téléchargements de fichiers

69