Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Communication dans un congrès

Optimization of Arrival and Departure Routes in Terminal Maneuvering Area

Abstract : Airport is both the starting and ending point of air traffic. The sharp increase in air traffic flow causes directly traffic congestion in Terminal Maneuvering Area (TMA) which affects the normal operation of the flights. Optimizing departure and arrival procedures is therefore crucial to regulate air traffic flow. This research focuses on generating 3D Standard Instrument Departure routes and Standard Terminal Arrival Routes in TMA at a strategic level. We propose an optimization approach to generate 3D routes avoiding obstacles and assuring a minimum separation between routes. The method combines Fast Marching Method and Simulated Annealing.
Type de document :
Communication dans un congrès
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [4 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-enac.archives-ouvertes.fr/hal-01002807
Contributeur : Céline Smith Connectez-vous pour contacter le contributeur
Soumis le : vendredi 6 juin 2014 - 17:00:15
Dernière modification le : lundi 4 juillet 2022 - 08:57:04
Archivage à long terme le : : samedi 6 septembre 2014 - 12:30:32

Fichier

Zhou_ICRAT2014.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01002807, version 1

Citation

Jun Zhou, Sonia Cafieri, Daniel Delahaye, Mohammed Sbihi. Optimization of Arrival and Departure Routes in Terminal Maneuvering Area. ICRAT 2014, 6th International Conference on Research in Air Transportation, May 2014, Istanbul, Turkey. pp xxxx. ⟨hal-01002807⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

437

Téléchargements de fichiers

1006