Arrêt de service programmé du vendredi 10 juin 16h jusqu’au lundi 13 juin 9h. Pour en savoir plus
Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Communication dans un congrès

Hayaku : designing and optimizing finely tuned and portable interactive graphics with a graphical compiler

Benjamin Tissoires 1 Stéphane Conversy 2, 3
2 LII - ENAC - Equipe Informatique Interactive
ENAC - Ecole Nationale de l'Aviation Civile
3 IRIT-ICS - Interactive Critical Systems
IRIT - Institut de recherche en informatique de Toulouse
Abstract : Although reactive and graphically rich interfaces are now mainstream, their development is still a notoriously difficult task. This paper presents Hayaku, a toolset that supports designing finely tuned interactive graphics. With Hayaku, a designer can abstract graphics in a class, describe the connections between input and graphics through this class, and compile it into runnable code with a graphical compile chain. The benefits of this approach are multiple. First, the frontend of the compiler is a rich standard graphical language that designers can use with existing drawing tools. Second, manipulating a data flow and abstracting the low-level run-time through a front-end language makes the transformation from data to graphics easier for designers. Third, the graphical interaction code can be ported to other platforms with minimal changes, while benefiting from optimizations provided by the graphical compiler.
Type de document :
Communication dans un congrès
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [24 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-enac.archives-ouvertes.fr/hal-01022248
Contributeur : Laurence Porte Connectez-vous pour contacter le contributeur
Soumis le : mardi 22 juillet 2014 - 15:45:24
Dernière modification le : mardi 19 octobre 2021 - 14:23:32
Archivage à long terme le : : jeudi 20 novembre 2014 - 18:08:09

Fichier

244.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

Citation

Benjamin Tissoires, Stéphane Conversy. Hayaku : designing and optimizing finely tuned and portable interactive graphics with a graphical compiler. EICS 2011, 3rd International Conference on Engineering Interactive Computing Systems, Jun 2011, Pisa, Italy. pp 117-126, ⟨10.1145/1996461.1996505⟩. ⟨hal-01022248⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

241

Téléchargements de fichiers

470