Arrêt de service lundi 11 juillet de 12h30 à 13h : tous les sites du CCSD (HAL, Epiciences, SciencesConf, AureHAL) seront inaccessibles (branchement réseau à modifier)
Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Communication dans un congrès

Air Traffic Complexity Versus Control Workload

Abstract : This paper presents a new air traffic complexity metric based on dynamical systems. Based on a set of radar observations (position and speed) a vector field interpolating these data is constructed. Once the field has been obtained, the Lyapunov spectrum of the associated dynamical system is computed on points evenly spaced on a spatial grid. The results of the computations are summarized on complexity maps, with high values indicating areas to avoid or to carefully monitor. A first approach based on linear dynamical system enables to compute an aggregate complexity metric. In order to produce complexity maps, an extension of the previous approach have been developed. Based on such complexity metric, a control workload predictor has been developed validated on a real operational airspace.
Type de document :
Communication dans un congrès
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [10 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-enac.archives-ouvertes.fr/hal-01138763
Contributeur : Laurence Porte Connectez-vous pour contacter le contributeur
Soumis le : jeudi 2 mars 2017 - 14:26:11
Dernière modification le : mardi 19 octobre 2021 - 11:02:49
Archivage à long terme le : : mercredi 31 mai 2017 - 14:26:13

Fichier

eurognc2015.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01138763, version 1

Collections

Citation

Daniel Delahaye, Stéphane Puechmorel. Air Traffic Complexity Versus Control Workload. EuroGNC, European Aerospace Guidance, Navigation and Control Conference 2015, Apr 2015, Toulouse, France. ⟨hal-01138763⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

152

Téléchargements de fichiers

152