Arrêt de service programmé du vendredi 10 juin 16h jusqu’au lundi 13 juin 9h. Pour en savoir plus
Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Communication dans un congrès

Innovation in air transport market: impact on competitors strategies

Abstract : The objective of this empirical paper is to analyze the impact of an innovation in air transport system on airlines competitive behavior. We consider as innovation, the use of an aircraft with a significant higher capacity: the Airbus 380. Does the use of the A380 by an airline on a particular route give incentives to competitors to introduce as well this type on aircraft on the same route? To answer this question we use some econometric methods to estimate the impact of the introduction of the A380 by an airline, on the probability that airline’s competitors will follow up the innovation. Controlling for others factors which might impact the choice of innovation, we show that the use of the A380 by an airline on a route gives incentives to competitors to introduce it as well
Type de document :
Communication dans un congrès
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [2 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-enac.archives-ouvertes.fr/hal-01301020
Contributeur : Laurence Porte Connectez-vous pour contacter le contributeur
Soumis le : lundi 11 avril 2016 - 16:21:43
Dernière modification le : mercredi 3 novembre 2021 - 08:11:22
Archivage à long terme le : : mardi 12 juillet 2016 - 11:55:27

Fichier

Aircraftsize&Competition.0.5.p...
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01301020, version 1

Collections

Citation

Isabelle Laplace, Chantal Roucolle, Ion Buzdugan. Innovation in air transport market: impact on competitors strategies. AEGATS 2016, Advanced Aircraft Efficiency in a Global Air Transport System, Apr 2016, Paris, France. ⟨hal-01301020⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

330

Téléchargements de fichiers

657