Arrêt de service programmé du vendredi 10 juin 16h jusqu’au lundi 13 juin 9h. Pour en savoir plus
Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Communication dans un congrès

DECONFLICTING WIND-OPTIMAL AIRCRAFT TRAJECTORIES IN NORTH ATLANTIC OCEANIC AIRSPACE

Abstract : North Atlantic oceanic airspace accommodates more than 1000 flights daily, and is subjected to very strong winds. Flying wind-optimal trajectories yields time and fuel savings for each individual flight. However, when taken together, these trajectories induce a large amount of potential enroute conflicts. This paper analyses the detected conflicts, figuring out conflict distribution in time and space. It further describes an optimization algorithm aimed at reducing the number of conflicts for a daily set of flights on strategic level. Several trajectory modification strategies are discussed, followed with simulation results. Finally, an algorithm improvement is presented aiming at better preserving the trajectory optimality
Type de document :
Communication dans un congrès
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [28 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-enac.archives-ouvertes.fr/hal-01304633
Contributeur : Laurence Porte Connectez-vous pour contacter le contributeur
Soumis le : mercredi 20 avril 2016 - 09:11:02
Dernière modification le : mercredi 3 novembre 2021 - 08:09:45
Archivage à long terme le : : mardi 15 novembre 2016 - 06:41:03

Fichier

52_rodionova.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01304633, version 1

Collections

Citation

Olga Rodionova, Daniel Delahaye, Banavar Sridhar, Hok K. Ng. DECONFLICTING WIND-OPTIMAL AIRCRAFT TRAJECTORIES IN NORTH ATLANTIC OCEANIC AIRSPACE. AEGATS ‘16, Advanced Aircraft Efficiency in a Global Air Transport System, AAF, Apr 2016, Paris, France. ⟨hal-01304633⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

196

Téléchargements de fichiers

106