Arrêt de service programmé du vendredi 10 juin 16h jusqu’au lundi 13 juin 9h. Pour en savoir plus
Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Communication dans un congrès

Merging Flows in Terminal Manoeuvring Areas via Mixed Integer Linear Programming

Abstract : This paper focuses on the aircraft merging and sequencing problem at Terminal Manoeuvring Areas through the use of Controlled Time of Arrival (CTA). A Mixed-Integer Linear Programming formulation is proposed in order to minimize the number of non achievable CTAs while maintaining separation between aircraft with regard to the horizontal, wake-turbulence, and runway occupancy time constraints. Computational experiments performed on real-world case studies of Paris Charles De-Gaulle (CDG) airport show that the approach is viable.
Type de document :
Communication dans un congrès
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [2 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-enac.archives-ouvertes.fr/hal-01379323
Contributeur : Laurence Porte Connectez-vous pour contacter le contributeur
Soumis le : lundi 24 octobre 2016 - 13:42:11
Dernière modification le : lundi 4 avril 2022 - 15:24:12
Archivage à long terme le : : samedi 4 février 2017 - 19:02:48

Fichier

sbibi.pdf
Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte

Identifiants

  • HAL Id : hal-01379323, version 1

Citation

Mohammed Sbihi, Marcel Mongeau, Ji Ma, Daniel Delahaye. Merging Flows in Terminal Manoeuvring Areas via Mixed Integer Linear Programming. GOW'16, XIII Global Optimization Workshop, Sep 2016, Braga, Portugal. pp. 113-116 ; ISBN : 978-989-20-6764-3. ⟨hal-01379323⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

273

Téléchargements de fichiers

96