Merging Flows in Terminal Manoeuvring Areas via Mixed Integer Linear Programming

Abstract : This paper focuses on the aircraft merging and sequencing problem at Terminal Manoeuvring Areas through the use of Controlled Time of Arrival (CTA). A Mixed-Integer Linear Programming formulation is proposed in order to minimize the number of non achievable CTAs while maintaining separation between aircraft with regard to the horizontal, wake-turbulence, and runway occupancy time constraints. Computational experiments performed on real-world case studies of Paris Charles De-Gaulle (CDG) airport show that the approach is viable.
Type de document :
Communication dans un congrès
GOW'16, XIII Global Optimization Workshop, Sep 2016, Braga, Portugal. pp. 113-116 ; ISBN : 978-989-20-6764-3, GOW'16, XIII Global Optimization Workshop
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [2 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-enac.archives-ouvertes.fr/hal-01379323
Contributeur : Laurence Porte <>
Soumis le : lundi 24 octobre 2016 - 13:42:11
Dernière modification le : vendredi 14 septembre 2018 - 09:16:06
Document(s) archivé(s) le : samedi 4 février 2017 - 19:02:48

Fichier

sbibi.pdf
Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte

Identifiants

  • HAL Id : hal-01379323, version 1

Citation

Mohammed Sbihi, Marcel Mongeau, Ji Ma, Daniel Delahaye. Merging Flows in Terminal Manoeuvring Areas via Mixed Integer Linear Programming. GOW'16, XIII Global Optimization Workshop, Sep 2016, Braga, Portugal. pp. 113-116 ; ISBN : 978-989-20-6764-3, GOW'16, XIII Global Optimization Workshop. 〈hal-01379323〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

304

Téléchargements de fichiers

74