Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Nouvelle interface
Communication dans un congrès

Integrated Optimization of Terminal Manoeuvring Area and Airport

Abstract : Airports and surrounding airspaces are limited in terms of capacity and represent the major bottleneck in the air traffic management system. This paper addresses the problems of airspace conflicts and airport congestion at a macroscopic level through the integrated control of arrivals and departures. Conflict detection and resolution methods are applied to a predefined terminal route structure. Different airside components are modeled using network abstraction. Speed, time and runway changes are managed via an optimization methodology. An adapted simulated annealing heuristic combined with a time decomposition approach is proposed to solve the corresponding problem. Computational experiments performed on real-world case studies of Paris Charles De-Gaulle airport, show the benefits of this macroscopic level approach.
Type de document :
Communication dans un congrès
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [12 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-enac.archives-ouvertes.fr/hal-01404006
Contributeur : Laurence Porte Connectez-vous pour contacter le contributeur
Soumis le : lundi 28 novembre 2016 - 13:42:36
Dernière modification le : mardi 25 octobre 2022 - 11:58:11
Archivage à long terme le : : mardi 21 mars 2017 - 04:24:33

Fichier

FINAL_SENT.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01404006, version 1

Citation

Ji Ma, Daniel Delahaye, Mohammed Sbihi, Marcel Mongeau. Integrated Optimization of Terminal Manoeuvring Area and Airport. SID 2016, 6th SESAR Innovation Days, Nov 2016, Delft, Netherlands. pp.ISSN 0770-1268. ⟨hal-01404006⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

344

Téléchargements de fichiers

246