Arrêt de service programmé du vendredi 10 juin 16h jusqu’au lundi 13 juin 9h. Pour en savoir plus
Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Communication dans un congrès

Synchronization of Traffic Flow and Sector Opening for Collaborative Demand and Capacity Balancing

Abstract : This paper proposes a method to synchronize traffic flow optimization and sector opening scheduling, with the aim of achieving flexible demand and capacity balancing (DCB). Delay assignment, trajectory options and sector collapsing are used to manage the traffic demand, while sector opening schemes are to affect the airspace capacity. Mixed Integer Programming (MIP) model is built to incorporate these initiatives. Three model variants are presented to illustrate the synchronization process, and their results in a real-world case study demonstrate some promising improvements for the DCB performances. Index Terms-air traffic flow management, trajectory options, dynamic sectorization, demand and capacity balancing
Type de document :
Communication dans un congrès
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [15 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-enac.archives-ouvertes.fr/hal-01887290
Contributeur : Laurence Porte Connectez-vous pour contacter le contributeur
Soumis le : mercredi 3 octobre 2018 - 20:56:43
Dernière modification le : mardi 7 décembre 2021 - 16:10:47
Archivage à long terme le : : vendredi 4 janvier 2019 - 15:39:35

Fichier

DASC18_YanXu_Final.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

Collections

Citation

Yan Xu, Xavier Prats, Daniel Delahaye. Synchronization of Traffic Flow and Sector Opening for Collaborative Demand and Capacity Balancing. DASC 2018,37th AIAA/IEEE Digital Avionics Systems Conference, Sep 2018, Londres, United Kingdom. pp.ISBN: 978-1-5386-4113-2, ⟨10.1109/DASC.2018.8569789⟩. ⟨hal-01887290⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

131

Téléchargements de fichiers

223