Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Nouvelle interface
Chapitre d'ouvrage

Platform Competition: Market Structure and Pricing

Abstract : The significant development of e-commerce and Internet marketplaces has provided numerous benefits to both retailers and customers. In addition, it has been a boon for delivery operators, allowing postal services to compensate at least in part revenue losses due to declining mail volumes. However, increasing concentration in e-commerce and the worry that market power may be extended into adjacent markets has turned into a major concern of policy makers and competition authorities. While many argue that traditional regulatory or competition policy may have to be amended within the context of platforms, there are so far few rigorous studies that can provide guidance.
Type de document :
Chapitre d'ouvrage
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [6 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-enac.archives-ouvertes.fr/hal-02888569
Contributeur : Laurence Porte Connectez-vous pour contacter le contributeur
Soumis le : vendredi 3 juillet 2020 - 10:29:52
Dernière modification le : jeudi 22 septembre 2022 - 10:44:04
Archivage à long terme le : : vendredi 27 novembre 2020 - 11:14:53

Fichier

wp_tse_1010.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

Collections

Citation

Claire Borsenberger, Helmuth Cremer, Denis Joram, Jean-Marie Lozachmeur, Estelle Malavolti. Platform Competition: Market Structure and Pricing. The Changing Postal Environment, Springer, pp.225-240, 2020, Topics in Regulatory Economics and Policy, 978-3-030-34531-0. ⟨10.1007/978-3-030-34532-7_17⟩. ⟨hal-02888569⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

70

Téléchargements de fichiers

173