Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Communication dans un congrès

Deconfliction with constraint programming

Nicolas Barnier 1 Cyril Allignol 2 
1 MAIA-OPTIM - ENAC Equipe MAIAA-OPTIM
MAIAA - ENAC - Laboratoire de Mathématiques Appliquées, Informatique et Automatique pour l'Aérien
Abstract : Current European Air Traffic Control (ATC) system is far exceeded by the demand and the resulting delays are a financial and psychological burden for airlines and passengers. One of their main sources is the hourly capacity constraints, defined on each en-route ATC sector, but poorly representing the workload of controllers. Whereas previous works were mainly focused on optimizing the ground delay slot allocation process performed by the Central Flow Management Unit (CFMU) to meet these constraints, we propose to directly solve all conflicts occurring above a given flight level by ground delaying, while minimizing the maximal delay. We present a Constraint Programming (CP) model of this large scale combinatorial optimization problem and the results obtained by its implementation with the FaCiLe constraint library.
Type de document :
Communication dans un congrès
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [15 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-enac.archives-ouvertes.fr/hal-00938416
Contributeur : Laurence Porte Connectez-vous pour contacter le contributeur
Soumis le : jeudi 3 avril 2014 - 15:19:56
Dernière modification le : mercredi 6 avril 2022 - 16:36:01
Archivage à long terme le : : jeudi 3 juillet 2014 - 10:42:02

Fichier

281.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00938416, version 1

Collections

Citation

Nicolas Barnier, Cyril Allignol. Deconfliction with constraint programming. INO 2008, 7th Eurocontrol Innovative Research Workshop & Exhibition, Dec 2008, Brétigny-sur-Orge, France. pp xxxx. ⟨hal-00938416⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

112

Téléchargements de fichiers

123