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Communication dans un congrès

Aircraft trajectory management and control with spatial reference

Hakim Bouadi 1 Alexandre Carlos Brandao-Ramos 2 Thierry Miquel 1 Felix Mora-Camino 3 
2 MAIAA-AUTO - ENAC Equipe MAIAA-AUTO
MAIAA - ENAC - Laboratoire de Mathématiques Appliquées, Informatique et Automatique pour l'Aérien
3 LAAS-DISCO - Équipe DIagnostic, Supervision et COnduite
LAAS - Laboratoire d'analyse et d'architecture des systèmes
Abstract : The purpose of this communication is to investigate the interest of using a spatial reference for performing first aircraft trajectory generation and then trajectory tracking while overfly or arrival time constraints are imposed. The adoption of a space reference leads us to rewrite the aircraft flight dynamics. Then an aircraft trajectory optimization problem, including time constraints, is formulated and discussed. Then a new nonlinear control structure for trajectory tracking based on spatial reference is developed and simulation results are displayed.
Type de document :
Communication dans un congrès
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https://hal-enac.archives-ouvertes.fr/hal-00945176
Contributeur : Céline Smith Connectez-vous pour contacter le contributeur
Soumis le : lundi 2 juin 2014 - 15:44:32
Dernière modification le : lundi 4 juillet 2022 - 09:24:44
Archivage à long terme le : : mardi 2 septembre 2014 - 10:35:46

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Bouadi_ICCA2013.pdf
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Citation

Hakim Bouadi, Alexandre Carlos Brandao-Ramos, Thierry Miquel, Felix Mora-Camino. Aircraft trajectory management and control with spatial reference. ICCA 2013, 10th IEEE International Conference on Control and Automation, Jun 2013, Hangzhou, China. pp 1592-1597 ; ISBN : 978-1-4673-4707-5, ⟨10.1109/ICCA.2013.6564909⟩. ⟨hal-00945176⟩

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