Performance assessment of multi correlators interference detection and repair algorithms for Civil Aviation

Abstract : Future GNSS combined receivers will have to be compliant with requirements that are defined by means of performances specified in terms of integrity, continuity, availability and accuracy for Civil Aviation community. The architecture of those receivers is currently defined from investigations about the advantages and risks linked to the multiple constellation use of GNSS signals. The different means identified by EURopean Organization for Civil Aviation Equipment WG 62 to provide aircraft position and integrity during an aircraft all phases of flight are Galileo (E1, E5), GPS (L1, L5), GIC, SBAS(L1, L5) and RAIM algorithms.
Type de document :
Communication dans un congrès
ENC-GNSS 2008, Conférence Européenne de la Navigation, Apr 2008, Toulouse, France. 2008
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [5 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-enac.archives-ouvertes.fr/hal-01022189
Contributeur : Laurence Porte <>
Soumis le : mardi 30 septembre 2014 - 17:24:36
Dernière modification le : vendredi 9 février 2018 - 20:36:01
Document(s) archivé(s) le : mercredi 31 décembre 2014 - 10:12:19

Fichier

150.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01022189, version 1

Collections

Citation

Christophe Ouzeau, Christophe Macabiau, Benoit Roturier, Mikaël Mabilleau. Performance assessment of multi correlators interference detection and repair algorithms for Civil Aviation. ENC-GNSS 2008, Conférence Européenne de la Navigation, Apr 2008, Toulouse, France. 2008. 〈hal-01022189〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

121

Téléchargements de fichiers

137